راهنمای محاسبه تعداد سوراخ فلنج برای مهندسان

Wiki Article

تا اینکه در سال 1856 میلادی (1235 شمسی)، یک مهندس بریتانیایی به نام «هنری بسمر» (Henry Bessemer)، روشی را برای تولید انبوه فولاد با هزینه بسیار کمتر از روشهای مرسوم ابداع کرد. انتخاب نوع ابزار اتصال، یک روش مرسوم در تقسیمبندی اتصالات سازه های فولادی است. تاریخچه سازه های فولادی ارتباط بسیار نزدیکی با معرفی فولاد ساختمانی دارد. فولاد کربنی، فولاد کم آلیاژ پر استحکام، فولاد بازپخت شده و فولاد آهنگری شده از پرکاربردترین انواع فولاد ساختمانی هستند که در ادامه به معرفی آنها میپردازیم. تولید گسترده فولاد در اوایل قرن 20 میلادی (اواخر قرن 13 شمسی)، معرفی عضوهای سازهای پرکاربردی را در پی داشت که امروزه با عنوان تیر بال پهن (W) شناخته میشوند. پروفیل های فولادی با توجه به مشخصات فیزیکی و مکانیکی، به صورت تکی یا مرکب در اجرای عضوهای سازهای نظیر تیر و ستون مورد استفاده قرار میگیرند. با گذر زمان، استفاده از عضوهای فولادی و سازه های اسکلت فولادی گسترش یافت.


انواع فلنج فلنج هاي کور بدون سوراخ توليد مي شوند و براي خالي کردن انتهاي لوله ها، شيرها و دهانه مخازن تحت فشار استفاده مي شوند. فلنج اسلیپون: گلویی بلند ندارد و به لوله جوش داده میشود. «فولاد آهنگری شده» (Forged Steel)، یکی از انواع فولاد ساختمانی است که تحت فشار بسیار بالا تولید میشود. CHF یکی دیگر از ارزهای محبوب در دوره های ریسک پذیری است: اقتصاد سوئیس و ذخایر عظیم طلای آن (با وجود کوچک بودن سوئیس، هفتمین ذخیره بزرگ جهان) به اعتبار این ارز افزوده است. توپ دارای وزن 1778 کیلوگرم است و برد ان با مهمات های انرژی جنبشی 3000 متر و با گلوله های اچ ایی اس اچ 8000 متر به صورت بالستیک بود. سوراخ بزرگ شده گرد (OVS): سوراخ بزرگ شده گرد را نباید برای اتصال اتکایی به کار برد و فقط استفاده از آن در اتصال اصطکاکی مجاز است. ممکن است از آنها در تمام فشارها استفاده شود و در یک محدوده اندازه کامل موجود است. اگر طول لوله محاسبه شدخ برای یک سایز لوله کشی از طول مجاز تجاوز کرد، محاسبه را باید برای سایزهای بالاتر لوله تکرار کرد.


از اینرو، این سازهها را میتوان به عنوان مثالهایی از سازه های فولادی در نظر گرفت. انواع تیرآهن یا پروفیل فولادی کدام هستند؟ ناودانی یا پروفیل C شکل، از انواع تیرآهنهای مورد استفاده در ساخت ستونهای مرکب، تیرهای مشبک، خرپا و بادبند سازه های فولادی است. اتصال پای ستون در سازه های فولادی به عنوان نگهدارنده ستون بر روی شالوده بتنی در نظر گرفته میشوند. شیارها به صورت حلزونی و یا هم مرکز بوده و بر اساس استاندارد (mss-sp-6) عمق شیار 0.4 میلیمتر و 0.8 میلیمتر از هم فاصله دارند. البته فولاد ساختمانی در صنایع معدنی، ترابری، دریایی و انرژی نیز کاربرد دارند. مخازن دیافراگمی مقاومت و دوام بیشتری نسبت به مخازن تیوپی دارند. شکل نامتقارن این پروفیل، باعث مقاومت خمشی پایین آن نسبت به پروفیلهای I شکل میشود. آب بندي بين دو فلنج به واسطه لاي (Gasket) در بين آنها، انجام میشود. ثبت نام شما با موفقیت انجام داده شده و هر بار که بخواهید به این سایت ورود پیدا کنید کافی است روی گزینه sign in کلیک کنید و ایمیل و پسورد خودتان را در صفحه وارد نمایید. شکل ظاهری این نوع فلنجهای جوشی با فلنجهای دارای نشیمنگاه نر و ماده متفاوت است و قطر داخلی زبانه و شیار تا داخل فلنج امتداد نیافته است .


ضربه قوچ می تواند در خطوط تامین آب گرم و سرد رخ دهد.

به چه ابزاری فلنج میگویند؟ با این وجود، مشخصات مکانیکی چدن نظیر مقاومت کششی و انعطافپذیری پایین، مانع از به کارگیری آن به عنوان مصالح ساختمانی میشد. تخلخل سطحی پایین، ساختار ریزتر، استحکام کششی بیشتر، مقاومت در برابر خستگی و شکلپذیری مناسب از ویژگیهای بارز فولاد آهنگری شده هستند. شکل سطح مقطع این پروفیلها، به دلیل ممان اینرسی بالا، مقاومت عضوهای فولادی را در بارگذاریهای خمشی افزایش میدهد. بسیاری از ساختمانهای مسکونی بلند، برجهای تجاری، سولههای صنعتی، پلهای کابلی و پلهای معلق دارای اسکلت فولادی هستند. سازه فولادی، یکی از انواع سازههای فلزی است که برای اجرای سیستم اسکلت بندی آن از فولاد ساختمانی استفاده میشود. هر دو گزینههای خوبی برای استفاده در موارد مختلف هستند. در داخل این جعبههای معما هر چیزی میتواند وجود داشته باشد! با ذخیره آب، در زمانهایی که تقاضا بالا میورد آب مورد نیاز افراد را تامین میکند. ضربه قوچ می تواند در خطوط تامین آب گرم و سرد رخ دهد. معایب آن نسبت به مخزن ضربه گیر نیاز به تاسیسات جنبی از قبیل کمپرسور هوا می باشد که به طور مداوم نیاز به سرویس و تعمیر و نگه داری دارد .


این ترکیب بر روی خواص مکانیکی فولاد تاثیر مستقیم دارد. انتخاب مواد بر اساس استاندارهايي نظير ASME، EN با توجه به تنش مجاز، درجه حرارت عملياتي، ميزان خوردگي، فرم پذيري و قابليتهاي جوشکاري آن انجام ميشود. عمدتا این تقسیم بندی با توجه به اصول تراکم و یا جذب بخار انجام می شود. از طرفی دیگر مخازن را به دو دسته کلی مخازن روباز و در بسته تقسیم میکنند. جدول زیر، بازهای از مشخصات انواع فولاد ساختمانی را نمایش میدهد. از انواع فولادهای HSLA میتوان به فولاد کم آلیاژ مقاوم در برابر خوردگی اشاره کرد. از اين رو فلنج مشترک لبه در کاربردهاي کم فشار و غير بحراني website استفاده مي شود. از فِلنج های قابل گسترش می توان برای افزایش لوله فرسوده تنها با یک یا حداکثر دو اندازه استفاده کرد و نه بیشتر (به عنوان مثال: از ۲ به ۳ یا حداکثر ۴ اینچ). سیستم آبرسانی ساختمان یک سیستم باز (Open Type) محسوب می شود. در این مقاله به بررسی رفتار یک مخزن تحت فشار استوانه از جنس فولاد با روش المان محدود توسط نرم افزار ANSYS تانک ضربه گیر می پردازیم. در اواخر دهه 1840 میلادی (اواخر دهه 1210 شمسی)، این ماده در آستانه به یک ماده متداول تبدیل شد. آهن ورزیده (ترکیب آهن و کمتر از 0.08 درصد کربن)، برای قرنها توسط آهنگران به منظور ساخت راهآهن، دربهای وروردی و تزئینات به کار گرفته میشد.

Report this wiki page